תוכנית עבודה ..

למה צריך ? וכיצד בונים תכנית כזו ?

"מי שאין לו מטרות ואינו מציב לעצמו מטרות עובד אצל מישהו שכן יש לו מטרות .."
את המשפט הזה שמעתי בתכנית רדיו לפני מספר שנים ואני מסכימה איתו .

מה מכילה תכנית עבודה?

כל הצעדים שעלינו לעשות בשנה הקרובה לשם השגת המטרות שהצבנו.

שלבים לבנייתה :

• סיכום קצר של שנה החולפת .

• הצבת מטרות עיקריות לעסק לשנת שמתחילה על בסיס  ההישגים של השנה שהסתיימה והמשך מימוש החזון של העסק.

הגדרת מטרות מדידות וברות השגה לשנה החדשה.

תכנון הצעדים  הבאים  של העסק בנושאים  הדורשים שינוי ושיפור .

ניסוח מטרות שיהיו מדידות וקצובות בזמן וברות השגה .לדוגמא מטרה "מיתוג העסק מחדש עד הסוף לרבעון ראשון של השנה" .

•  תרגום המטרות לפעולות מפורטות יותר.

לדוגמא מיתוג העסק -בניית לוגו חדש ,מציאת סלוגן חדש ,בנייה שפה עיצובית .

• לאחר בניית תכנית הפעולות  יש לפרטן ברמה חודשית שבועית ואף יומית . יש לקחת בחשבון את עונתיות העסק .

• צעדים מעשיים להשגת היעדים – יש לפרט מה הם הדברים שיש לעשות לשם השגת היעדים לדוגמא לייצור 10 לידים ביום .

• תכנית שיווקית -להחליט באילו ערוצי שיווק אתם הולכים להשתמש כמובן בהתאמה לקהל היעד.

בניית תכנית אופרטיבית מפורטת כולל הקצאת תקציב , פעולות  שאתם הולכים לבצע , לוח זמנים כגון מבצעי הנחות ועוד…

• טבלת של מעקב אחר היעדים -בניית טבלה  המסכמת את כל התוכנית שתהיה יכולת לבצע בקרה לביצועים .

בהצלחה !
בת שבע גרינברג
M.B.A אימון, יעוץ ארגוני ועסקי