מעוניינים לפתוח עסק ?

להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם:

בדיקת שוק :יש לבדוק את צורך לרעיון /שירות /מוצר בשוק- האינטרנט הוא מקור מצוין לבדיקת זאת ,על ידי חיפוש לפי מילות מפתח  .

בדיקת מתחרים פוטנציאליםערכו רשימה של מתחרים פוטנציאלים.  כולל  המטרות שלהם ,החזון ,שירותים ,מוצרים ומחירים.

קהל היעדהגדירו את קהל יעד לדוגמא משפחות עם ילדים מתחת לגיל 5 וכו’.

בדיקת כדאיותבצעו בדיקה של כדאיות כלכלית , על ידי בחינה הסביבה העסקית שאנו מעוניינים לפתוח את העסק .שימו לב ,האם האזור/ השוק רווי או יש מקום לשחקן חדש .

מחסומי כניסה לשוק בעת בהכנת תכנית עסקית קחו בחשבון את עלות הקמה ועלות השוטפת לעומת פוטנציאל הכנסה הצפויה .
יש להתייחס להוצאות הקבועות והוצאות משתנות .

חזון ומטרות העסק –
כל עסק חייב להיות לו חזון.

רשמו לאן אתם רוצים להגיע בעוד 5 שנים מבחינה עסקית קחו בחשבון את הערכים המוספים של העסק והבידול מול מהמתחרים .

מיקום העסק –בדקו את אזור בו אתם רוצים לפתוח את העסק. יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים :
1.גישה למקום מבחינה תחבורה ונתיבי הגעה ,
2.מספר המתחרים ישירים בסביבת העסק
3. עלויות ההשכרה ועלות תפעול של המקום .

בידול העסק – כבר בתחילת הדרך יש צורך לבדל את העסק מהמתחרים וזה צריך לבוא לידי ביטוי בחזון ,במטרות ובשירות /מוצר עצמו שאנו רוצים למכור .יכול לבוא לידי ביטוי 
בתכונות המוצר ,השירות, האריזה ,עיצוב , מיתוג ועוד.

בניית סל המוצרים והשירותים – יש לבנות את סל המוצרים או השירותים כולל תמחור לאחר בחירת אסטרטגיית המחירים שאנחנו מעוניינים להשתמש בה .

בניית תמהיל השיווק – הכנת תכנית שיווק המגדירה את ערוצי השיווק שבאמצעותם נשווק את העסק

תכנית עסקית- הכנה תכנית עסקית שנתית אשר תכלול את חזון העסק המטרות לשנה בניית יעדים לשנה הקרובה בתצורה שנתית, חודשית. שבועית תכלול פירוט על פי מוצרים /שירותים יש לקחת בחשבון את עונות השיא והשפל העסק

בהצלחה