אין לכם זמן ?

שעות היום לא מספיקות לכם ?

מוכר לכם ?

הרבה בעלי עסקים שאני מלווה מתלוננים כי אין להם זמן.. .לא מספיקים לעשות את כל המטלות .

“זמן” זה אחד המשאבים החשובים בניהול עסק  .

יחד עם זאת ,ה”זמן” מנהל את בעל העסקים ולא להפך .

הרי לכם מספר טיפים אשר יסייעו לכם לשפר את ניהול הזמן שלכם :

  • שימוש ביומן –יש לתכנן ביומן או בקובץ אקסל את היום ,ממליצה להשתמש בצבעים למטלות שונים  .
    מומלץ לתכנן כל שבוע מראש.

איך עושים את זה?

  • תערכו רשימה וכתבו בה את כל המשימות והמטלות שעליכם לבצע –כגון פגישות, שליחת הצעות מחיר ,מענה למיילים ועוד .
  • מיינו את המשימות לפי רמת החשיבות – תנו צבע למטלות החשובות ביותר ,וצבע בדרגה שניה מבחינת חשיבות וכן הלאה .
  • בצעו חלוקת משנה העל פי דחיפות -תציבו אותן לפי הדחיפות והחשיבות .
  • תכנון שבועי – ערכו רשימת משימות חשובות המיועדות לביצוע לשבוע בא-הכנסו את כל המטלות על פי דחיפותם וחשיבותם תחילה וכן הלאה .
  • זוללי אנרגיה –נסו לזהות את גורמי או אנשים זוללי האנרגיה השתדלו למזער זאת.
  • בצעו פעולות קצרות דומות באותו מקבץ זמןלדוגמא – הוצאה ושליחת הצעות מחיר (במידה וסטנדרטיות), מענה לשיחות טלפון וכו’
  • טכניקת הגבולות –כדי לייעל את ניהול הזמן סיימו את פעולות או המשימות שהתחלתם עד תומם .
  • זמן הנסיעה זהו זמן מצוין לשיחות טלפון-ערכו את שיחות הטלפון בזמן נסיעה ככל שניתן כמובן בדיבורית .
  • פעולות חשובות ומהותיות שאתם לא אוהבים -יש לבצע אותן ראשונות ,כך תסיימו עם את הדברים שאתם הכי פחות אוהבים ותוכלו להתפנות לשאר העיסוקים ולהיות רגועים ויעילים יותר.
  • הקצו זמן לפיתוח וחשיבה – זמן שמיועד לחשיבה על רעיונות חדשים ,תכנון ועוד..
  • האצלת סמכויות-אם ישנן מטלות אשר ניתנות לביצוע על ידי אחרים בצורה מיטבית יותר, עשו זאת. השתמשו במשאבים העומדים לרשותכם ועשו בעצמכם רק דברים שרק אתם יכולים לבצע.
  • השיווק העסק -בתכנון החודשי יש להקצות זמנים מובנים לשיווק העסק .

 

הכי חשוב זכרו ! שאתם מנהלים את זמן ולא הזמן מנהל אתכם .

 בהצלחה !

M.B.A בת שבע גרינברג
אימון, יעוץ ארגוני ועסק