בטורים הקודמים הגדרנו את מטרת העסק, בחרנו קהל יעד, בידלנו את העסק , דנו בנושא השירות ללקוח… אבל- זה לא מספיק. העסק לא יכול להתקיים בלי לקוחות, על מנת שיגיעו לקוחות לעסק יש צורך בשיווק, אחרת איך ידעו הלקוחות להגיע אלינו ? כל הדברים שאתם חייבים לדעת לגבי שיווק בטור ה-7 במספר של בת שבע, בעלת עסק לייעוץ ארגוני ועסקי MOVING UP- ממריאים ארגונים ואנשים להצלחה.

לא מזמן קראתי מאמר שבו נתנו שם לדרך בה צריך לשווק את העסק “שיווק הוליסטי”. השם מאוד מצא חן בעיניי, הוא הולם בדיוק את הדרך שלדעתי יש לשווק. תחילה נגדיר את המושג “הוליסטי” כפי שהסינים מגדירים -רואים את הדברים כמכלול, לשלב בין דברים, להצליב ראיה מכמה נקודות מבט ולהביא לתוצאה טובה בהרבה. 

לאחר שהבנו שהוליסטי משלב בתוכו מספר שיטות, בעולם של מידע שהכל זמין זו הדרך הטובה ביותר לדעתי לשווק את העסק בשיטת “השיווק ההוליסטי”. כאשר אני מלווה עסק ומגיעים לשלב השיווק אני תמיד מסבירה שהיום אין זה מספיק לשווק את עסק בערוץ אחד בלבד, אלא יש צורך לשלב מגוון ערוצי שיווק. כל ערוץ שיווקי בעצם מדומה לקיר אחר של חלון הראווה והמכלול השלם הוא “שיווק הוליסטי” כך הלקוחות יכולים להתרשם מהעסק והמוצרים /השירותים שאנו מציעים. להלן מספר טיפים לשיווק הוליסטי של העסק : *שיווק במדיות החברתיות כגון פייסבוק ,טוויטר, איסטגרם וכו” -כל אחד מהערוצים הללו מתאים לקהל יעד אחר אך היום כולם נמצאים במדיות החברתיות. לדוגמא בפייסבוק ניתן לעשות פילוחים של קהל יעד ולפנות אליהם בפרסום ממוקד ומעבר לכך שיש אפשרות להגיע למספר רב של אנשים בפרסום אורגני. אפשרות נוספת כיום בפייסבוק הוא פרסום ממומן.

אנחנו ממש לפני חג חנוכה אז אני רוצה לאחל לכם מי ייתן ועסק שלכם ישגשג ויאיר את פרנסתכם כמו האורות של החנוכייה. חג אורים שמח ! בהצלחה !

אנחנו ממש לפני חג חנוכה אז אני רוצה לאחל לכם מי ייתן ועסק שלכם ישגשג ויאיר את פרנסתכם

כמו האורות של החנוכייה.

חג אורים שמח !
בהצלחה !

בת שבע גרינברג

MBA יועצת ארגונית ועסקית