סוף השנה האזרחית בפתח… ובעלי עסקים מתחילים לעסוק בחשבון נפש של העסק ותכנון השנה הבאה שנת 2017. כך לפחות זה צריך להתנהל, אך במציאות…

רוב בעלי העסקים אינם מכינים תוכנית שנתית לעסק שלהם, אלא מתגלגלים כל השנה …בשיטת ה”יהיה בסדר” ואחר כך מתפלאים למה העסק שלהם לא מתקדם ולא ממריא להצלחה. לעיתים חוסר התכנון גורם לכך שלא רק שהעסק לא ממריא אלא אף מתדרדר.

לכך יכולות להיות מספר סיבות לדוגמה: שינויים בשוק, תמחור לא נכון, שיווק בערוצים שאינם מתאימים לעסק, הגדרת קהל היעד בצורה שגויה ואי לכך אי הגעה לקהל היעד המתאים, הוצאות גבוהות מידי ועוד הרבה סיבות…

על כן השבוע אתן טיפים כיצד לבצע את סיכום השנתי על מנת שיהווה בסיס לתוכנית העבודה לשנה הבאה.

להלן מספר צעדים פשוטים לסיכום שנת העבודה החולפת .

  • בדקו מהם השירותים/המוצרים בהם הושגו היעדים ובאילו שירותים/מוצרים לא.
  • בצעו סיכום של השנה החולפת, דו”ח רווח/הפסד וניתוחו כולל השוואה לשנה קודמת.
  • בדקו מאין הגיעו הלקוחות שלכם ערכו רשימה .
  • בצעו סקר שביעות לקוחות קצר.
  • בדקו את הוצאות העסק הקבועות והמשתנות .
  • בדקו את ההוצאה של ערוצי הפרסום וקידום מכירות מול תוצאות.
  • נתחו ובדקו את הספקים שלכם .
  • בדקו את מבנה העסק שלכם, חלוקת תפקידים, הגדרות התפקיד של כל עובד.
  • בדקו האם העובדים הגיעו ליעדים שהצבתם להם .

בצעו סיכום מסודר של כל הנקודות והרי תמונת מצב של השנה החולפת.

בטור הבא אתן טיפים על בניית תוכנית עבודה לשנת 2017.

בהצלחה!